Bjerringbro

700.000 kroner til markedsføring af Bjerringbro

Det næste års tid satser Viborg Kommune på markedsføringen af Bjerringbro som bosætningsby. Arkivfoto

Der skal sættes fokus på Bjerringbro det kommende år. Det besluttede økonomi- og erhvervsudvalget på sit sidste møde. Her blev det slået fast, at Bjerringbro skal tegne sig for 700.000 kroner af det samlede budget til kommunens markedsføring på 6,7 millioner.

Markedsføringen bliver efter anbefaling fra forvaltningen og den ansvarlige konsulent en længerevarende kampagne, som kommer til at løbe ind i første første kvartal af 2018.

Kampagnen skal “vise Bjerringbro som det lille, sikre samfund med et globalt udsyn” hedder det i beskrivelsen på udvalgets dagsorden. Som eksempler på aktiviteter, der kan indgå i en kampagne nævnes:

  • Professionelt produceret film til elektroniske-, digitale- og sociale medier.  En film, der kan bruges i mange sammenhænge, når Bjerringbro skal præsentere sig
  • PR og/eller lignende indirekte markedsføring båret af gode historier om Bjerringbro (content marketing)
  • Konkurrence blandt børn og unge i Bjerringbro om at lave film, som kan bruges på sociale medier – eventuelt i forskellige kategorier
  • Bredere markedsføring af Bjerringbro Motion & Atletiks ’Gudenåløbet’ den 20. maj
  • Markedsføring af ”Åben By”. “Udvikling i Bjerringbro” arrangerer “Åben By” (samme dag som Gudenåløbet), som er målrettet personer, der pendler ind til Bjerringbro
  • Indstik i Jyllands-Posten med fokus på Bjerringbro. Et indstik om Bjerringbro kan knapt bære 16 sider alene, men kan med god effekt tænkes sammen med markedsføring af f.eks. animation og kultur i resten af kommunen
  • Erhvervsevents mod fokus på iværksætteri
  • ”Bjerringbro.dk”-kampagne, blandt andet via sociale medier
  • Man flytter hen, hvor der er andre, der ligner en. En generel markedsføring af Bjerringbro kan tænkes den vej rundt.

 

Kommentarer