Samfund

Akutte patienter får god behandling, men savner information

Foto: Region Midtjylland.

Midtjyske patienter er generelt tilfredse med deres akutte behandling. Det viser en ny patientundersøgelse, der også peger på forbedringsmuligheder.

Patienterne er godt tilfredse med den behandling de får på akutklinikker og akutmodtagelser i Region Midtjylland. Det viser deres svar i Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser, LUP Akutmodtagelse.

Læs rapporten: “Patienter fra akutklinikkernes oplevelser

Akutklinikker har forbedret sig markant siden sidste undersøgelse for et år siden. Ifølge patienterne kan akutmodtagelserne og akutklinikkerne blive bedre til at informere patienterne om, hvornår de kan forvente at blive undersøgt og til at informere tilstrækkeligt om udviklingen i ventetid fra patienten ankommer til han eller hun bliver undersøgt.

Læs også rapporten: “Patienter fra akutmodtagelsernes oplevelser

– Medarbejderne er gode til at lytte og til at give patienterne en behandling, de alt i alt er tilfredse med. Det er godt, men vi skal blive bedre til at informere patienterne om, hvor længe de skal vente, siger regionsrådsformand Anders Kühnau (S).

Det er fjerde gang patienter landet over bedømmer deres møde med akutmodtagelser og akutklinikker i LUP Akutmodtagelse.

På Akutmodtagelserne savner patienterne også skilte, der tydeligt viser vej til akutmodtagelsen, og adspredelse og mad og drikke i ventetiden.

– Det skal vi selvfølgelig også gøre bedre. Patienterne skal kunne finde vej. Det fylder også rigtigt meget for patienterne hvis de ikke kan få mad og drikke mens de venter, siger Anders Kühnau.

Kommentarer