Viborg By

Viborg Kommune har fået ny hjemmeside med chat-funktion

Det nye viborg.dk skal gøre det nemt for borgere og virksomheder at finde informationer og betjene sig selv. Hjemmesiden er online den 17. november 2020.

Med mere end 4.000 daglige besøg er viborg.dk den digitale hoveddør til Viborg Kommune. Hjemmesiden har fået nyt indhold og design med fokus på at skabe en moderne og visuel brugeroplevelse. Målet er at give borgere og virksomheder god, digital service.

Den nye hjemmeside giver blandt andet overblik over de mange forskellige muligheder for selvbetjening.

Chat-funktion

Som noget nyt lanceres chatbotten Viktor, der er udviklet i samarbejde med Den digitale hotline. Viktor gør det endnu mere intuitivt for borgerne at få svar på spørgsmål om pas, kørekort, læge og flytning. Chat-funktionen udvides løbende med nye områder.

Nyt på viborg.dk er også en samlet oversigt over kommunens høringer og afgørelser.

Hjemmesiden er blevet til på baggrund af brugertest. Der er desuden lagt stor vægt på at gøre den nye hjemmeside tilgængelig for alle.

– Der er fuld fart på digitaliseringen i alle dele af vores samfund. Derfor er det vigtigt, at kommunens hjemmeside er en digital værktøjskasse, som sikrer en god og tryg brugeroplevelse. Samtidig ligger den nye hjemmeside godt i tråd med kommunens arbejde med at skabe større sammenhæng for borgere og virksomheder, siger Klaus Christiansen, direktør for Beskæftigelse, Økonomi & Personale i Viborg Kommune.

Se den nye hjemmeside viborg.dk

Læs mere om chatbotten Viktor

Kommentarer